FAQ
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące Akademii SMART HR, które możesz mieć. Jeśli nadal nie znajdziesz odpowiedzi, której szukasz, skontaktuj się z nami!
Kto może skorzystać z projektu?
Projekt skierowany jest do:
- mikro, małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw,
- prowadzących aktywną działalność gospodarczą na terenie Polski, potwierdzoną aktualnym wpisem do odpowiedniego rejestru (CEiDG, KRS)
- spełniających warunki do uzyskania pomocy de minimis
- posiadających dział lub osoby zajmujące się HR, chcących rozwinąć potencjał kadr kierowniczych w tym zakresie.
- osób zajmujących stanowiska kierownicze oraz osób przewidzianych do awansu na stanowiska kierownicze.
- Właścicieli przedsiębiorstw
Do Projektu nie mogą przystąpić jednoosobowe działalności gospodarcze niezatrudniające pracowników.
Refundacja może dotyczyć jedynie usług rozwojowych (szkoleniowych i doradczych) dostępnych w Bazie Usług Rozwojowych, których zakres wynika z Opisu kompetencji menadżerskich w zakresie HR.
Do kogo mam zgłosić chęć udziału w Programie?
Wybrani operatorzy to:
- HRP GRANTS sp. z o.o. – Przepis na rozwój – Akademia HR
- Łódzka Izba Przemysłowo-Handlowa – Akademia HR – doskonalenie kompetencji kadry zarządzającej zasobami ludzkimi
- Puławskie Centrum Przedsiębiorczości – UPSKILLING HR
- Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A. – Akademia HR – czas na zmiany
- Instytut ADN spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. – Akademia HR. Szkolenia i doradztwo z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla przedsiębiorstw i ich pracowników
- Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. – AKADEMIA HR – dostosuj firmę do wymagań jutra
- CERTES sp. z o.o. – NA WYŻSZYM POZIOMIE – KWALIFIKACJE DLA HR
- Stowarzyszenie „Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłęka”– Menadżer HR
- TECHPAL sp. z o.o. – AKADEMIA HR. Profesjonalne kadry HR kluczem do rozwoju przedsiębiorstw
Jak wygląda proces kwalifikowania firmy do udziału w projekcie?
- Przedsiębiorca wypełnia autodiagnozę, dostępną na stronie PARP w formie interaktywnego formularza oraz pobiera utworzony raport.
- Firma (Przedsiębiorca) w celu uzyskania wsparcia dokona rejestracji w BUR zakładając konto instytucjonalne(o ile nie posiada konta).
- Następnie Przedsiębiorca tworzy konto w systemie Operatora (kroki: rejestracja, aktywacja + zapoznanie się i akceptacja regulaminu rekrutacji, nadanie hasła).
- Po aktywowaniu konta, Przedsiębiorca składa wniosek o umowę wsparcia.
- Złożone wnioski zostaną umieszczane na liście rankingowej https://ahr.psfoperator.eu (tworzonej wg. przyznanej liczby punktów za kryteria premiujące z uwzględnieniem alokacji naboru) i po zakończeniu naboru będą pobierane kolejno do weryfikacji przez Specjalistów. Wnioski, które nie zakwalifikują się do wsparcia w ramach danego naboru będą umieszczone na liście rezerwowej naboru (tworzonej analogicznie jak lista rankingowa), i przyjmowane kolejno w przypadku rezygnacji z udziału Firm już zakwalifikowanych bądź odrzucenia zakwalifikowanego wniosku.
- Konsultant dokona weryfikacji wniosków i kwalifikowalność Firm z listy głównej. Niepoprawny wniosek będzie odrzucany.
- Specjalista ds. rekrutacji pozyska dokumentację (umowa o unikalnym ID wraz z załącznikami, którą wygenerował system), zweryfikuje ją a następnie podpisze z Firmą umowę w imieniu Operatora (pełnomocnictwo), po czym wgra skany do Systemu.
- Operator dokona weryfikacji Autodiagnozy pod kątem jej zgodności ze standardami określonymi dla konkursu.
Po pozytywnej walidacji Autodiagnozy Konsultant nada ID wsparcia w BUR finalizując proces rekrutacji.
Co trzeba zrobić, aby złożyć wniosek?
Aby złożyć wniosek o dofinansowanie należy:
- Zarejestrować przedsiębiorstwo w Bazie Usług Rozwojowych.
- Wypełnić formularz Autodiagnozy na stronie PARP https://cawi.parp.gov.pl/projects/6d4bdd52523a0894c5bff71e3ab63fbd/_current.cawi?nc=0.4100574238471325&language=pl_PL?address_id=e5eb733e79912c1e88d3825d8dd15e7e
- Zarejestrować się w Systemie Operatora Projektu https://ahr.psfoperator.pl/
Po ogłoszeniu naboru, zalogować się w systemie Operatora i złożyć Wniosek o umowę wraz z raportem z autodiagnozy.
Jakie informacje należy podać podczas składania wniosku?
Dane jakie należy podać to:
- nazwa przedsiębiorstwa wraz z jego danymi adresowymi,
- nr NIP,
- adres mailowy oraz nr telefonu do osoby wyznaczonej do kontaktu,
- forma prawna Przedsiębiorcy
- wielkość przedsiębiorstwa
- typ przedsiębiorstwa
- wartość obrotów, aktywów oraz wielkość zatrudnienia z trzech ostatnich zamkniętych okresów rozliczeniowych
- wybór kryteriów preferencyjnych
- status płatnika vat
Jaki jest poziom dofinansowania?
Na jednego Uczestnika/Uczestniczkę projektu przypada 12 100,00 zł. Oznacza to że każda z osób biorących udział w projekcie może zrealizować usługi z BUR maksymalnie do kwoty 12 100,00 zł. W przypadku przedsiębiorstwa w zależności od wielkości na firmę przypada:
mikroprzedsiębiorstwo – 24 200,00 zł
małe przedsiębiorstwo – 36 300,00zł
średnie przedsiębiorstwo – 72 600,00 zł
duże przedsiębiorstwo – 96 800,00 zł
W zależności od rodzaju wnoszonego wkładu różna będzie kwota wsparcia oraz kwota dofinansowania. Dla Uczestników, za których wniesiony będzie wkład w wynagrodzeniach kwota wsparcia wyniesie maksymalnie 15 125,00 zł, a dofinansowanie 12 100,00 zł. Dla uczestników za których wniesiony będzie wkład w opłacie kwota wsparcia wyniesie maksymalnie 12 100, 00 zł, a kwota dofinansowania 9 680,00 zł.
Przedsiębiorca otrzymuje dofinansowanie w wysokości nie większej niż 80% kwoty wsparcia, w przypadku wnoszenia udziału własnego w formie opłaty oraz do 100% kwoty wsparcia, przy wkładzie własnym w wynagrodzeniach.
Podatek VAT jest kosztem kwalifikowanym. Rozliczenie usługi rozwojowej nastąpi w oparciu o kwotę brutto.
Jakie są warunki / dodatkowe rzeczy o których trzeba pamiętać?
Warunkiem złożenia wniosku jest rejestracja w BUR oraz systemie Operatora.
Po uruchomieniu naboru, w systemie Operatora pojawi się przycisk „złóż wniosek” i będzie on aktywny przez cały okres trwania naboru. Wniosek można złożyć jedynie w formie elektronicznej i tylko przez system Operatora.https://ahr.psfoperator.pl/
Dokumenty złożone w formie papierowej nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Pierwszy Wniosek o umowę Przedsiębiorca składa na maksymalną kwotę wsparcia przypadającą na Przedsiębiorstwo. W kolejnym naborze Przedsiębiorca może złożyć kolejny wniosek, wyłącznie po rozliczeniu wsparcia otrzymanego z poprzednio złożonego wniosku, pod warunkiem niewykorzystania w całości limitu wsparcia przyznanego w pierwszym wniosku.
Przedsiębiorca zobowiązany jest w terminie do 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy wsparcia do skorzystania z pierwszej usługi rozwojowej za pośrednictwem BUR, czyli do zapisu na usługę i do jej rozpoczęcia z wykorzystaniem nadanego mu numeru ID wsparcia.
Wszystkie usługi muszą się zakończyć w terminie wynikającym z umowy wsparcia, liczonym od daty jej zawarcia.
Jak fakturowane / rozliczane są zrealizowane szkolenia?
Fakturę za wykonaną usługę wystawia firma szkoleniowa. Przedsiębiorca opłaca ją w całości przelewem, a do systemu Operatora wgrywa kopię w celu rozliczenia. Przedsiębiorca ma obowiązek wgrać do systemu Operatora skan faktury razem z innymi dokumentami rozliczeniowymi wymaganymi przez Regulamin. Operator dokonuje refundacji na konto Przedsiębiorcy na podstawie przekazanych dokumentów.
Czy uzupełnienie ankiety w BUR jest obowiązkowe?
Tak, jest obowiązkowe.
Ocena ta dokonywana jest przez uczestnika usługi i jego pracodawcę. W przypadku jednoosobowych działalności właściciel firmy jest zobowiązany wypełnić ankietę dwukrotnie jako pracodawca i jako pracownik. Brak oceny skutkuje brakiem wypłaty refundacji kosztów usługi rozwojowej.
Kiedy otrzymam refundację?
Refundacja zostanie przyznana po zakończeniu usługi, w ciągu 14 dni kalendarzowych od zaakceptowania poprawnych i kompletnych dokumentów oraz po dokonaniu przez pracownika i MŚP oceny usługi rozwojowej w BUR.
Wypłata refundacji jest możliwa, gdy Operator posiada środki finansowe na subkoncie utworzonym na potrzeby realizacji Projektu.
Komu i w jaki sposób mam dostarczyć dokumenty do rozliczenia?
Przedsiębiorca przekazuje Operatorowi dokumenty rozliczeniowe poprzez wgranie ich do Systemu Operatora każdorazowo w ciągu 10 dni roboczych od zakończenia realizacji usługi rozwojowej.
Jakich pracowników mogę wysłać na szkolenia?
Projekt skierowany jest do:
- pracowników działu HR
- osób zajmujących się w przedsiębiorstwie działaniami w zakresie HR (jeśli nie ma komórki HR w przedsiębiorstwie)
- kierowników oraz osób przewidzianych do pełnienia funkcji kierowniczych (HR)
- właścicieli przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR
Kierowane na szkolenia osoby muszą być zatrudnione w przedsiębiorstwie na umowę o pracę przez cały czas trwania umowy wsparcia do momentu refundacji ostatniej zrealizowanej przez nią usługi rozwojowej.
Czy w Akademii Smart HR trzeba skorzystać ze wszystkich ośmiu szkoleń?
Na chwilę obecną TAK!